Tomáš, Matouš a James Baroud

Jak jsem se dostal k Baroudovi? Byl to logický vývoj našeho cestování. Vždy jsem jezdili na všechny cesty na motocyklech. Ze začátku, tedy v 90-tých letech to byly divoké časy na sportovních motocyklech... Kdo tyto doby zažil a hlavně přežil mi zcela jistě dá za pravdu, že to byla doba krásná, bez zbytečné buzerace ze strany Policie, státu a současných kamer s měřenými úseky, ale to vše je poplatno době a vývoji. Když jsme se vrátili ze své první delší cesty k Atlantskému oceánu, tak jsem se jen ujistili, že by jsem chtěl cestovat dále, ale méně na západ. Táhlo nás to spíše na východ a tím pádem přišla změna a přesedlalo se na cestovní enduro.  Cestovalo se (moto-čundrovalo) dál. Většinou jsme nocovali pod širákem a nebo ve stanech, to samozřejmě podle počasí, které jsme se snažili odhadnout. Ne vždy nám to vyšlo... Jízda v dešti, který trval 9 dnů, na to se nikdy nezapomene... Ano i toto je koření a to pravé cestování.

Jak šel čas a už jsme na cestování nebyli jen sami dva s manželkou, ale už se nám narodilo první dítě, bylo jasné, že se nechceme cestování vzdát. Za nějaký čas už jsme byli 4.

Díky tolerantní manželce stále mohu podnikat moto výpravy, ale jak cestovat s rodinou. Ano střešní stan byl jasnou volbou. Časem přibyl i menší karavan, ale největší svobodu pominu-li cesty na motorce zažívám-e se střešním stanem.

Teď chceme jet na ryby a přespat tam... tak se synem jedeme... paráda. Koná se někde nějaká akce a nechceme být na nikom závislí a potřebujeme přespat, tak je střešní stan pro tyto případy pořád na střeše. Prozatím jej máme vyzkoušený od +40 do -12° C. Vždy vozíme ve stanu péřové spacáky, takže ani neřešíme vytápění stanu nezávislým topením nebo doplňkovou neoprenovou vložkou. Přijde nám to zbytečné a děti už nejsou tak malé, aby jsem se o ně musel v extrémnějším počasí bát. Když je teplo, použijeme spacáky jen jako peřinu, ale jakmile se teploty blíží nule, rádi je zapneme a využijeme jejich tepelného komfortu.

Barouda jsem si poprvé všiml, když jsem byl na motorce v Albánii na střeše Toyoty Land Cruiser švýcarských cestovatelů, zeptal jsem se na jejich zkušenosti a stan si prohlédl a bylo jasno. Pokud si někdy dopřeju takový luxus spaní na cestách, tak to bude právě James Baroud. Vždy, když jsem na svých cestách potkal někoho se střešním stanem, tak jsem se ptal a prohlížel si detaily zpracování a materiály, ze kterých je stan vyroben a ze všech možných výrobců se mi nejvíce zamlouval Baroud. Jsem strojař a živím se prodejem a servisem manipulační techniky a tak je moje úchylka ve sledování detailů a materiálů celkem pochopitelná.

Jako první auto pro střešní stan sloužil Land Rover Freelander, současně s ním a stále dobře slouží dodávka Renault Trafic, Land Rover později nahradil Mercedes ML a nyní jako podvozek Barouda používáme nejčastěji Range Rover.

Co se týče stability a celkové změně chování jízdních vlastnostní automobilu, tak zde celkem logicky platí, že čím těžší auto tím méně o stanu na střeše víte. Stejně tak i stabilita při spaní je závislá výrazně na tomto faktoru.

Změnu spotřeby jsem po pravdě u naftových aut ani moc nepozoroval.  U benzínového Land Rovera Freelander jsem pozoroval její zvýšení o cca. 1 litr na 100km.

Jediné co je nutné vozit jsou klíny určené pro karavany a jejich vyrovnání auta do vodorovné polohy. Ostatní záleží už na Vaší povaze a druhu cest.

Problémy se zatékáním do stanu a kondenzací nejsou. Kondenzace jsou díky solárnímu ventilátoru integrovanému do skořepiny střechy perfektně vyřešeny.

Námi oblíbený model má v zadní části střechy prohlubeň s oky pro připevnění vaku pro přepravu věcí, které tím pádem nemusíte dávat do auta. Dáváme tam nejčastěji skldací židle, stolek a paddelboard.

Kvalitou střešních třešních stanů James Baroud jsem natolik přesvědčen, že jsem se stal i jejich prodejcem... Rád Vám střešní stan(y) ukážu osobně na našem autě. Myslím, že i samotná záruka 5 let od výrobce mluví sama za sebe!

Názor na střešní stan z pohledu 11-ti letého syna (bez cenzury / oprav textu):

- pohodlné spaní

- rychlé rozkládání

- rychlé skládání

Jezdíme s tátou na ryby, spali jsme v -5 a měli jsme péřové spacáky a bylo nám teplo, spacáky se mohou nechat ve stanu, občas cestujeme s naším karavanem ale časem už nám je menší... když máme na střeše stan, tak já se sestrou spím ve stanu. Chtěl bych s ním zase někam cestovat, přídete si jako na rozhledně, hezky se dá pozorovat krajina.

Matouš